POWERSLIM

Proteïnevoeding: verbrand sneller vet dankzij Power Slim

Power Slim is een door artsen en diëtisten ontwikkelde voedingsmethode om gewicht te verliezen. Professionele begeleiding van je Power Slim voedingscoach, producten met een unieke samenstelling en aandacht voor voldoende lichaamsbeweging zijn de succesfactoren van Power Slim.

Het programma kent verschillende fasen, waarbij er toegewerkt wordt naar een nomaal, gezond eetpatroon waarmee het bereikte streefgewicht ook behouden wordt.  De fasen zijn opgeboud in stappen, waarmee je langzaamaan toewerkt naar een gezond voedingspatroon en leert welk patroon voor jou ideaal is. Elke fase kent vijf à zes eetmomenten per dag, waarbij je ongeveer om de tweeënhalf uur een eetmoment hebt. Daarbij worden je ganbare voedingsmiddelen vervangen door Power Slim producten.  Daarnaast maak je gebruik van diverse vleessoorten, vis, eieren en lekker veel groenten.  De uitgebalanceerde samenstelling van het programma stimuleert je lichaam tot het verbranden van de 'reservebrandstof': het opgeslagen lichaamsvet.

In tegenstelling tot andere methodes en crashdiëten is Power Slim niet slechts gebaseerd op verminderde calorie-inname, maar houdt deze rekening met de functie van de verschillende voedingsstoffen, ter ondersteuning van de stofwisseling.  Hoe je lichaam werkt en welke uitwerking voedingsstoffen op je lichaam hebben leg ik je verder uit.

  • Proteïnen beschermen spiermassa waardoor je verbranding hoog blijft
  • Versnelde vetverbranding tot 3 kg verlies per week t.o.v. ½ kg bij klassiek dieet
  • Verlies gewicht in vet i.p.v. spieren en water

 

 Power Slim Voordelen

  • Een duidelijk voedingsprogramma zorgt voor gemak.
  • Geen uren shoppen en calorieën tellen of uren bezig zijn met bereiding van een maaltijd
  • Veel variatie en smaak in de producten
  • Val snel af maar bescherm je spiermassa dankzij plantaardige proteïnen
  • Geen Jojo-effect
  • Energiek gevoel zonder honger tijdens je afslankprogramma

 

Power Slim Principe

Wist u dat:

  • indien u minder dan 50gr koolhydraten per dag opneemt, uw lichaam in verhoogde staat van vetverbranding treedt?
  • u in die toestand tot 3kg per week kan verliezen op compleet natuurlijke wijze?

    Dat is de basis van het Power Slim programma. Daarnaast respecteren we nog de minimumbehoefte aan proteïnen die ons lichaam dagelijks nodig heeft, zodat spiermassa beschermt blijft. Dankzij deze 2 principes zal u snel en duurzaam gewicht verliezen.


Waarom Power Slim wél werkt

De Power slim methode is niet gebaseerd op minder eten, maar ánders eten. Ongeveer zes eetmomenten per dag en de unieke samenstelling van de producten, zorgen voor voldoende vitamines, mineralen en bouwstoffen. Je spiermassa blijft zo behouden.  Alleen de brandstof uit de voeding worden sterk beperkt.  Omdat er minder brandstoffen worden aangevoerd met de voeding, worden de van nature in het lichaam aanwezige koolhydraten opgebruikt.  Na enkele dagen ben je door deze voorraad heen en vindt er een verandering in de stofwisseling plaats.  Het lichaam heeft geen andere keuze dan over te schakelen op een reservebrandstof, het opgeslagen lichaamsvet. Dit lichaamsvet wordt verbrand om in de benodigde energie te voorzien.  Bij de verbranding van het lichaamsvet komt er een stof vrij die we 'ketonlichamen' noemen.  Deze fase van vetverbranding wordt daarom 'ketose' genoemd.  Zolang er geen nieuwe brandstof wordt aangevoerd, blijft het lichaam verbranden.  Doordat er wel voldoende vitamines, mineralen en eiwitten worden aangevoerd, ervaart het lichaam dit niet als schaarste.  Het lichaam gaat niet op de spaarstand, maar blijft volop calorieën verbranden.

Met het Power Slim afslankprogramma verbrand je geen spieren en wordt de stofwisseling bevorderd.  De verschillende fasen zorgen voor het geleidelijke opbouw naar een normaal, gezond eetpatroon, waarmee je het bereikte streefgewicht stabiliseert en leert vast te houden.

BEREIDINGSWIJZEN

Soep

Soep

Bereidingswijze

1. Leeg de inhoud van het zakje in een kom.
2. Voeg langzaam 200 à 230 ml water toe (niet warm of kokend), even doorroeren tot de inhoud volledig opgelost is.
3. Voeg eventueel zout, peper of andere kruiden naar smaak toe en even laten rusten.

Indien u een mixer gebruikt:

1. Leeg de inhoud van het zakje in de mixer.
2. Voeg 200 à 230 ml water toe en mix gedurende 5 tot 10 seconden, tot de inhoud volledig opgelost is.
3. Voeg eventueel zout, peper of andere kruiden naar smaak toe en even laten rusten. 

Gaspacho

Bereidingswijze

1. Leeg de inhoud van het zakje in een kom of in de mixer.
2. Voeg langzaam 170 à 230 ml koud water toe, gebruik een klopper tot de inhoud volledig opgelost is.
3. Indien u een elektrische mixer gebruikt, 1-2 ijsklontjes toevoegen en even mixen tot de inhoud volledig opgelost is.

4. Voeg eventueel zout en peper toe en kleine stukjes komkommer of rode- en groene pepers.
5. Even laten rusten en koud serveren. 

Dessert

Bereidingswijze

1. Leeg de inhoud van het zakje in een kom.
2. Voor pudding: voeg langzaam 115 ml koud water toe en meng alles met een klopper of een vork en plaats gedurende 15 – 30 minuten in de frigo.
3. Voor een mousse: zelfde bereiding als voor pudding maar voeg een ei toe en klop de mengeling sterk op. Plaats gedurende enkele minuten in de frigo.
4. Voor een milkshake: leeg de inhoud van het zakje in een mixer, voeg 220 ml koud water toe en mix het geheel.
5. Laat de desserts steeds ven rusten voor u ze consumeert. 

Dessert Yoghurt rode bessen

Bereidingswijze

1. Leeg de inhoud van het zakje in een kom of in de shaker.
2. Voeg langzaam 100 ml koud water toe en meng het tot de inhoud volledig opgelost is.
3. Plaats het enkele minuten in de frigo om het geheel beter tot zijn recht te laten komen.
4. Even laten rusten alvorens te consumeren. 

Pannenkoek met sinaasappelsmaak / natuur

Bereidingswijze

1. Leeg de inhoud van het zakje in een kom.
2. Voeg langzaam 110 ml koud water toe terwijl u het geheel goed opklopt.
3. Laat de mengeling 1 tot 3 minuten rusten.
4. Verwarm een antikleefpan met olie.
5. Giet de mengeling in de pan en laat beide zijden gedurende 1 minuut bakken. 

Flan

Bereidingswijze

1. Leeg de inhoud van het zakje in een kom
2. Roer even doorheen de inhoud met een vork / klopper.

voeg koud water voor een koud dessert.voeg warm water toe voor een flan.

3. Klop het geheel op gedurende 5 – 10 seconden (50 - 60°c.).
4. Plaats het gedurende een uur in de frigo. Even laten rusten alvorens te consumeren. 

Warme dranken

Bereidingswijze

1. Leeg de inhoud van het zakje in een kom.
2. Voeg langzaam 220 ml koud water toe en meng het geheel met behulp van een klopper.
3. Verwarm de mengeling in een kookpot, tot de gewenste temperatuur (niet laten koken) of verwarm het in de microgolfoven gedurende 1 minuut op de maximum stand.
4. Opdienen in een grote kop, niet te lang laten afkoelen.

Indien u een mixer gebruikt

1. Leeg de inhoud van het zakje in de mixer
2. Voeg 220 ml warm water toe en mix gedurende 5 tot 10 seconden, tot de inhoud volledig opgelost is.
3. Opdienen in een grote kop, niet te lang laten afkoelen 

Koude dranken

Bereidingswijze

1. Leeg de inhoud van het zakje in een shaker of in een lege fles.
2. Voeg 110 ml ijskoud water toe en meng het geheel met een draaibeweging, zorg ervoor dat het poeder goed opgelost is en de fles of shaker NIET afgesloten is.
3. Enkele seconden laten rusten.
4. Voeg nu 120 ml ijskoud water toe en sluit de fles of de shaker hermetisch af en schud het geheel grondig door elkaar tot het poeder volledig opgelost is.
5. Plaats de drank in de frigo en voeg eventueel een ijsklontje, een schijfje sinaasappel of citroen toe. 

Ice-cappuccino

Bereidingswijze

1. Leeg de inhoud van het zakje in de shaker en voeg 230 à 250 ml ijskoud water toe, schud het geheel krachtig door elkaar.
2. Laat de shaker gedurende 2 tot 3 minuten open, zodat het schuim mindert. 

Havermout natuur

Bereidingswijze

1. Leeg de inhoud van het zakje in een kom met 160 à 170 ml kokend water (in de microgolfoven: leeg de inhoud in een daarvoor geschikte kom met 160 à 170 ml koud water)
2. Zachtjes op het vuur laten koken gedurende 2 minuten, regelmatig omroeren (in de microgolfoven: op middel-matige stand gedurende 30 seconden tot 1 minuut laten koken en omroeren.
3. Neem de havermout van het vuur en laat het gedurende 2 tot 3 minuten afkoelen.
4. Voeg zoetstof toe naar eigen smaak. 

Havermout appel – kaneel

Bereidingswijze

1. Leeg de inhoud van het zakje in een kom met 180 à 210 ml kokend water (in de microgolfoven: leeg de inhoud in een daarvoor geschikte kom met 180 à 210 ml koud water)
2. Zachtjes op het vuur laten koken gedurende 2 minuten, regelmatig omroeren (in de microgolfoven: op middelmatige stand gedurende 30 seconden tot 1 minuut laten koken en omroeren.
3. Neem de havermout van het vuur en laat het gedurende 2 tot 3 minuten afkoelen.
4. Voeg zoetstof toe naar eigen smaak. 

Muesli chocolat

Bereidingswijze

1. Droog eten.
2. Of Power Slim vanilledrankje 50 ml toevoegen.
3. Of toevoegen aan magere yoghurt of platte kaas (zonder suiker en zonder fruit). 

Omelet / omelet met kaas

Bereidingswijze

1. Leeg de inhoud van het zakje in een kom.
2. Voeg zachtjes 80 à 100 ml koud water toe en roer het geheel om.
3. Klop de mengeling stevig op, voeg zout, peper en andere kruiden toe naar eigen smaak. 4. Plaats een antikleefpan op het vuur en voeg olie toe.
5. Giet de mengeling in de pan en laat gedurende 20 à 30 seconden garen. 

Omelet met spek en kaas

Bereidingswijze

1. Leeg de inhoud van het zakje in een kom.
2. Voeg langzaam 110 ml koud water toe en roer het geheel even om.
3. Laat gedurende 1 à 3 minuten rusten.
4. Plaats een antikleefpan op het vuur en verwarm de olie.
5. Giet de mengeling in een pan (of een gedeelte van de mengeling indien u 2 omeletten wenst)
6. Laat gedurende 1 minuut bakken. 

Provencaalse Quiche

Bereidingswijze

1. Leeg de inhoud van het zakje in een kom.
2. Voeg langzaam 125 ml water toe en roer de mengeling om.
3. Laat gedurende 10 minuten goed rusten zodat de stukjes groenten het voht goed kunnen opnemen.
4. Plaats het geheel in een zachte vorm, geschikt voor de oven.
5. Laat het geheel gedurende 10 minuten op 165°c koken (in de microgolfoven: kook gedurende 1 minuut en 20 secon-den.
6. Laat het gedurende 2 à 3 minuten afkoelen. 

Blinis

Bereidingswijze

1. Leeg de inhoud van het zakje in een kom.
2. Voeg zachtjes 80 ml koud water toe en roer het geheel om.
3. Laat het geheel 5 minuten rusten.
4. Plaats een antikleefpan op het vuur en verwarm de olie.
5. Giet de mengeling in de pan, vorm 3 of 4 hapjes en laat ze garen aan beide kanten. 

Warme maaltijden: spaghetti Bolognese, chili, parmentier

Bereidingswijze

1. Leeg de inhoud van het zakje in een kom (afsluitbare kom voor microgolfovens).
2. Voeg 170 ml kokend water toe terwijl u het geheel omroert
3. Verwarm het geheel gedurende 5 à 10 minuten en roer het regelmatig om (in de microgolfoven: maximum stand ge-durende 2 à 3 minuten en regelmatig omroeren).
4. Laat 2 tot 3 minuten rusten. 

Warme maaltijden: Aardappelpuree

Bereidingswijze

1. Leeg de inhoud van het zakje in een kom (afsluitbare kom voor microgolfovens).
2. Voeg 90 ml kokend water toe terwijl u het geheel omroert
3. Verwarm het geheel gedurende 15 à 20 seconden in de microgolfoven: maximum stand.
4. Laat 2 tot 3 minuten rusten. 

Comments